pátek 26. února 2016

Ve zdravém těle zdravý duch.

Ve zdravém těle zdravý duch není pouze heslem z dob dávných, ale také velkou moudrostí. Nebudou-li naše děti fyzicky zdatné, je velmi možné, že budou mít potíže ve škole. Navíc je dokázáno, že fyzicky zdatné děti porážejí své vrstevníky nejen ve sportech, ale i ve škole. Jak je to možné? 

Na prolézačkách nedaleko školy 


Motorika ovlivňuje fyzickou zdatnost dítěte, výběr pohybových aktivit, zapojení do kolektivu dětí, do pohybových her. Její neobratnost může poznamenávat začlenění do kolektivu, zapojení do pohybových her, může vést při hře k nespokojenosti, přerušování hry, vynechávání činností vyžadujících koordinaci pohybů, přebíhání mezi aktivitami. Míra obratnosti motoriky má vliv i na rozvoj vnímání tělesného schématu,prostoru, zrakového vnímání apod. Nižší obratnost mluvidel se promítá do komunikační schopnosti a dovednosti.
Grafomotorické schopnosti dítěte ve školním věku významnou měrou ovlivní psaní. Jestliže je grafomotorika neobratná, dítě může mít potíže s učením se psát jednotlivé tvary písmen, písmo je neúhledné, snižuje se čitelnost. Grafomotorická neobratnost se často odráží do tempa psaní, které je oproti vrstevníkům sníženo. Samotný akt psaní tak odčerpává hodně pozornosti, která potom nezbývá na obsah psaného tím se zvyšuje chybovost. (Bednářová, 2010)



Jak zlepšit fyzickou zdatnost našich dětí?

Důležité je děti nechat přirozeně se hýbat. Umožnit jim běhat, skákat, lézt, házet... Mít pohybově zdatné dítě není žádná věda. Vše je spíše o přístupu. Děti se ze své podstaty hýbou rády.



Protože si u nás ve škole uvědomujeme souvislost mezi pohybem a studijní úspěšností, nejsou pro nás pouze dvě hodiny tělocviku týdně dostatečné. Děti chodí během dne ven, ve škole cvičí na gymnastických míčích a v pátek  se například mohou před školním vyučováním i roztančit :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat